Devoured



 

 

 

Idag har jag varit på utställning med klassen. Vi var på Wetterling Gallery i Kungsträdgården och såg Johnny Boy Erikssons utställning Devoured. ALLT var gjort i tejp. Helt sjukt. Det hade tagit typ ett år för alla gubbar att bli klara och 6 veckor för installationen. Det var 80 000 tejprosor där inne tydligen. Det hade gått åt tretusen tejprullar tror jag det var. Figurerna är tejp rakt igenom. Lite coolt :) Det är förresten Johnny Boy på sista bilden, självporträtt i tejp eller något liknande.

Efter utställningen skulle vi lyssna på specialpedagogen, skolsköterska och syon. Rätt segt men slutade vid två. Efter skolan hängde jag med Soran, har inte träffat honom på jättelänge så det var kul! Vi gick runt i staden och pratade om lite allt möjligt. En glass på Mc Donald's blev det visst också. En bra onsdag med andra ord :)



Vi såg den här bilen, Soran började hoppa runt. Jag förstod inte riktigt grejen men tydligen är den väldigt lyxig. Och väldigt dyr. Det var tydligen häftigt..


Kommentarer
Postat av: ebba

fett coolt ju! :o jag vill se din skolblogg! :D får man det eller? :) :$

2011-09-07 @ 22:03:28
URL: http://ebbalovisafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0